Vores egen indre ‘Value Propositions’
Verden har fokus på overlevelse – sådan er vi
indrettet. Sådan har det været altid.
Overlevelse har medført udvikling. Uden udvikling vil vi gå til grunde. Vores måde at leve livet på har en pris – sådan har det også altid været. Var vi ikke hurtige nok, når sabeltigeren angreb, døde vi. Kan vi ikke følge med omverdens krav om kundetilfredshed, digitalisering, teknologi, strategi, innovation og produktudvikling, omkostningsbevidsthed, besparelser og effektivisering, lukker og slukker vi, går konkurs, i betalingsstandsning, fyres og opsiges.
For hvis skyld?
Vi bliver ikke i dag flået, flænset og ædt levende af sabeltigeren, men det kan føles næsten lige sådan. Angst, depression og sygdom er nogle af vores mest fremtrædende ’følgesvende’, når presset fra omgivelserne stiger, økonomien strammer, meningsløsheden tager over, og opsigelsen er en realitet.
Menneskers adfærd signalerer dog et nyt bevidsthedsskifte omkring udviklings-paradigmet. Det samme gør medier. For hvis skyld og hvorfor skal vi udvikle og udvikles?
Value Proposition kan ikke længere bare smides op på en Power Point på det årlige leder og medarbejderseminar med en efterfølgende overbevisning om, at så er næste års omsætning i hus. Det moderne menneske vil kunne forholde sig.
Det handler om at finde vores egen værdi, og finde ud af hvad vi selv kan og har lyst til at bidrage med. Uden mening – ingen fremdrift. Det er kendt, at mening-løshed fører til modløshed, resignation og i sidste ende ’død.’ Fokus på kun de ydre omstændigheder som afkast giver ikke længere mening.
Vi har brug for at finde vores egen ’indre Value propositions’. Vi har brug for at finde ud af, hvad der er vigtigt for os, og hvad vi kan bidrage med. Why choose me?
Måske er der elementer, du kan genkende fra dit eget liv
I vores SUPPLY magasin har vi fokus på de indre ‘Value Propositions’. Vi har interviewet tre forskellige mennesker med hver deres historie. De fortæller, hvordan de har ’overlevet’ personlige livskriser og følelsesmæssige og/eller økonomiske nedture. Artiklerne går meget tæt på det indre arbejde, de hver især har været igennem, for at finde tilbage til dem selv og deres værdier. Det er bevidst, at vi gengiver deres historier, som de har fortalt dem og ikke kun brud-stykker derfra.
Måske er der elementer, du kan genkende fra dit eget liv – måske vil du opleve det som grænseoverskridende at læse. Ikke desto mindre, er det historier, som vi kan høre hver dag fra mennesker omkring os.
Hvis vi vel og mærke tør lytte! ☺
Læs artiklerne her i vores SUPPLY Magasin.
Vi bliver ikke i dag flået, flænset og ædt
levende af sabeltigeren, men det kan føles
næsten lige sådan.
SUPPLY Magasinet
SUPPLY Magasinet er en direkte konsekvens, af det vores kunder og kandidater minder os om gang på gang. Nemlig de eksistentielle ting i livet og at finde ‘tilbage til sig selv.’
Vi er hoppet ud i det og har produceret et magasin, som er et add-on og et supplement til den ordinære tænkning og de almindelige værktøjer inden for Karriererådgivning, Outplacement og Coaching. Magasinet er til for at inspirere dig. Magasinet går ’spadestikket dybere’ og bidrager til den moderne udvikling af dig som menneske, som leder og medarbejder, der søger den dybe mening med arbejdet og livet.
Supply Magasinet
Barbara Scheel & Jesper Møller
—
Jesper Møller
www.jespermoeller.dk